Handelsbetingelser

Nedenstående handels- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra OLIVERS Petfood.

Handelsbetingelserne gælder i alle tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og OLIVERS Petfood.
 

Bestilling
Du kan udelukkende bestille varer fra OLIVERS via vores website www.olivers.dk.

Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte vores Kundecenter

Alle priser, der er oplyst på siden, er inkl. moms og andre afgifter. De oplyste priser er dagspriser.
 

Sådan foretager du et køb på www.olivers.dk
For at gennemføre et køb på www.olivers.dk skal du igennem følgende 5 trin:

  1. Find de de varer, som du ønsker at bestille, og læg dem i indkøbskurven - ved at klikke på "læg i kurv" ikonet. Gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine personlige oplysninger
  3. Vælg forsendelses- og betalingsmetode
  4. Læs og godkend OLIVERS handelsbetingelser
  5. Tjek at alle indtastede oplysninger er korrekte, og godkend derefter købet


Betaling

www.olivers.dk kan du betale med følgende betalingsformer:


1. Kreditkort
Du kan betale med Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, Eurocard, Maestro og AMEX. Når du betaler med kort, hæver vi først beløbet på din konto, når dine varer afsendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.


Reservationer

Vigtigt for VISA Electron- og MasterCard-brugere: Når du betaler med disse kort, reserverer din bank pengene til os, indtil vi fakturerer dig og dermed hæver pengene. Denne reservation forsvinder af sig selv efter cirka 30 dage, hvis din ordre af en eller anden grund ikke bliver faktureret. Bemærk, at det ikke er OLIVER’S Petfood, der laver reservationen, og at reservationen kun findes i din bank. Vi kan hjælpe dig med at ophæve reservationen, hvis ikke din bank kan være behjælpelig, men det er den manuel proces, der kan tage tid.


2. Betaling via bankoverførsel

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.olivers.dk


Fragt

Vi leverer fragtfrit ved et samlet køb over 399 kr.
Ved samlet køb under 399 kr. koster fragt 29 kr.

 

Fragtbetingelser for ClubOLIVERS medlemmer
For medlemmer af ClubOLIVERS gælder særlige fragtbetingelser.
Er du medlem af ClubOLIVERS, leverer vi fragtfrit når du køber OLIVERS tørfoder (undtaget prøveposer).
Ved køb af alle andre varer, leverer vi fragtfrit ved køb over 399 kr. - ved køb herunder koster fragt 29 kr.

 

Levering

Levering af varer fra OLIVERS Petfood anses for udført, når du som kunde har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med Brink Transport eller DAO. Der er også mulighed for at vælge levering til GLS pakkeshop ved forsendelser op til 20 kg.

Ved bestilling mandag-fredag vil leveringstiden typtisk være 1-2 dage. Ved bestilling lørdag/søndag afsendes mandag.
Undtaget palleordrer, hvor længere leveringstid kan forekomme (2-3 arbejdsdage). Vær også opmærksom på, at der kan være forlænget leveringstid til ikke brofaste øer (3-4 arbejdsdage).

Ved levering med Bring Transport stiller vi så vidt det er muligt dine varer på den ønskede placering. Ved etageejendomme stilles varen foran hoveddøren, hvis vi ikke kan komme ind. Ved samlet vægt over 20 kg stilles dine varer i stueetagen.


Fortrydelsesret
OLIVERS Petfood yder 14 dages fuld returret fra det tidspunkt, hvor varen modtages.

Hvis du vælger at returnere dine varer, skal de være i samme stand og mængde som ved modtagelsen - og gerne ledsaget af en kopi af fakturaen for købet.

Du kan fortryde dit køb på følgende måder:

1) At nægte at modtage varen
2) At returnere varen til OLIVERS Petfood på Herstedvang 10, 2620 Albertslund via post eller ved selv at aflevere den til os på adressen. 

Fragtudgiften ved at returnere varen til OLIVERS Petfood påhviler i alle tilfælde dig som forbruger.

Såfremt de returnerede varer opfylder ovenstående krav, vil du inden 14 dage modtage en anvisning på dit tilgodehavende

OBS! Særlige returregler vedr. loppe- og flåtmidler. Vær opmærksom på, at vi grundet gældende lovgivning omkring salg af lægemidler, ikke bytter eller tager loppe- og flåtmidler retur - også selvom pakken er intakt.
Du kan læse omkring lovgivningen på www.laegemiddelstyrelsen.dk

UDVIDET RETURRET på tilbehør i December - vi bytter varer købt i december helt frem til 15. januar uanset, hvornår i december du har købt dem.
Gælder kun tilbehør og kun i december, sålænge de øvrige betingelser for returvarer i øvrigt er opfyldt. 

 

Priser
Alle priser, der oplyses på www.olivers.dk er inklusive moms og afgifter. Alle priser er dagspriser. 

  

Smagsgaranti hos Olivers

Hos OLIVERS giver vi smagsgaranti på OLIVERS eget foder. Det betyder, at du kan få pengene tilbage, hvis din hund eller kat ikke kan lide eller trives med OLIVERS foder.

Vi tilbyder desuden smagsgaranti på Hill's foder - i samarbejde med Hill's.

På øvrige fodermærker tilbydes ikke smagsgaranti.

For at gøre brug af vores smagsgaranti:

  • Skal du blot kontakte OLIVERS Kundecenter på tlf. 43 64 13 64 - så afhenter vi foderet uden omkostninger for dig. 
  • Smagsgaranti på OLIVERS foder skal reklameres højst 1 måned fra modtagelse af foderet, og det er en forudsætning, at du returnerer foderet i originalemballagen.
  • At der er minimum 75 procent af foderet tilbage i posen.
 

Reklamationsret
Når du handler på www.olivers.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på følgende adresse:
OLIVERS Petfood
Herstedvang 10 
2620 Albertslund

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i ubrudt emballage, og husk ligeledes at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

OBS! Særlige returregler vedr. loppe- og flåtmidler. Vær opmærksom på, at vi grundet gældende lovgivning omkring salg af lægemidler, ikke bytter eller tager loppe- og flåtmidler retur - også selvom pakken er intakt. 
Du kan læse omkring lovgivningen på www.laegemiddelstyrelsen.dk


Aftaleindgåelse
Alle personer over 18 år kan indgå aftaler med OLIVERS Petfood. Aftaler med OLIVERS Petfood indgås på dansk. Når du handler på www.olivers.dk, gælder dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb. Som forbruger er du derfor beskyttet af den gældende lovgivning på området, dvs. primært Købeloven og Forbrugeraftaleloven. OLIVERS Petfood gemmer ikke en egentlig kopi af aftalen mellem dig og OLIVERS Petfood men foretager alene en teknisk lagring af aftalens indhold.

 

Abonnement
Det er muligt at vælge en abonnementsløsning på et stort udvalg af foderprodukter på vores website. Ved dette opnår du en besparelse på 10% i forhold til normalprisen på alle varer, der leveres med din abonnementsordre.
Vi sender dig en bekræftelse på mail, når du har valgt abonnement på de ønskede varer.
Ugen før din levering sender vi en påmindelse på e-mail, så du er forberedt på leveringen. Her kan du også nå at tilføje ekstra varer.

Det er nemt at holde pause, fremrykke eller opsige dit abonnement. Du logger bare ind på vores hjemmeside og foretager de ønskede ændringer.
Du skal senest lave dine ændringer 2 hverdage før ekspeditionsdagen af din næste ordre.

Har du spørgsmål til dit abonnement, er du altid velkommen til at kontakte OLIVERS Kundecenter


Betaling ved abonnement

Tegner du abonnement hos OLIVERS, kan du kun betale med kreditkort. Bruger du VISA Electron, er det en betingelse, at kortet er godkendt til både e-commerce og tilbagevendende betalinger for at kunne tilmelde det en abonnementsordning. Du kan tjekke med din bank, om dit VISA Electron kan anvendes.

Ved tilmelding til kortbetaling, abonnement, skal du indtaste kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre på det betalingskort, du ønsker at benytte. Du giver OLIVERS Petfood tilladelse til at gemme betalingskortoplysningerne, via Pensio A/S, og accepterer at der er tale om en tilbagevendende betaling.

Vi hæver beløbet, når den enkelte abonnementslevering afsendes fra os. I tilfælde af afmeldelse, ved ferie og andet, hæves der naturligvis ikke på kortet. Afmelding af en abonnementslevering skal ske senest to hverdage, før ekspeditionsdagen - dvs. den dag hvor vi afsender dine varer.

Det påhviler dig som kunde at sikre, at kortet er gyldigt og ajourført. Får du nyt kort, skal du huske at opdatere kortoplysningerne på din konto hos Oliver´s. Når du vil ændre dine kortoplysninger bliver dit aktuelle abonnement slettet og et nyt oprettet, som du skal godkende med de nye kortoplysninger.

Såfremt OLIVERS Petfood ikke kan gennemføre en betaling ud fra de angivne kortoplysninger, vil abonnementet blive sat i bero, og du vil modtage en notifikation pr. mail. Abonnementet genoptages, når en opdatering af kortoplysningerne har fundet sted. Dette gælder uanset årsagen til at betalingen ikke kunne gennemføres.
 

Persondatapolitik

Her kan du læse mere om, hvordan OLIVERS Petfood A/S indsamler og behandler dine personoplysninger.


Den dataansvarlige for indsamling og behandling af dine personoplysninger er:


OLIVERS Petfood A/S

Herstedvang 10
2620 Albertslund
CVR: 26603129


OLIVERS Petfood kan kontaktes på kundecenter@olivers-petfood.se eller på tlf. 43 64 13 64 alle hverdage fra kl. 10.00 - 16.00.


Denne persondatapolitik gælder for alle personoplysninger, som du afgiver, når du besøger eller foretager et køb på vores hjemmeside, eller når du afgiver personlige oplysninger til os i forbindelse med køb eller henvendelse direkte i vores Kundecenter, enten fysisk i vores butik, via e-mail eller via telefon.


Udover denne persondatapolitik, gælder ligeledes vores cookiepolitik, når du besøger olivers.dk - du kan se vores cookie-politik her


Indsamling og registrering af dine personlige oplysninger, når du besøger olivers.dk

Når du besøger olivers.dk, indsamler vi automatisk en række forskellige oplysninger om dig og din brug af vores hjemmeside. Det er oplysninger som hvilken type browser du anvender, hvilke sider du besøger, hvor længe du er på siderne, din IP-adresse, din placering samt hvilken enhed du befinder dig på (f.eks. pc, tablet eller mobiltelefon). 


Hvad er formålet med indsamling af dine personoplysninger, når du besøger olivers.dk?

Formålet med at indsamle de nævnte oplysninger om dig, når du besøger olivers.dk, er at optimere din brugeroplevelse. Samtidig bruger vi oplysningerne til at kunne markedsføre vores produkter og ydelser overfor dig – og til at målrette dem til dig, så vores annoncering og markedsføring bliver så relevant som muligt for dig personligt. På den måde kan vi f.eks. målrette annoncer, som vi finder relevante for dig, på sociale medier som f.eks. Facebook og Instagram samt via søgemaskiner som Google. 


Denne behandling af dine oplysninger er nødvendig for os, så vi kan varetage vores virksomheds interesser i kraft af en løbende udvikling og forbedring af vores hjemmeside og markedsføring. 


Retsgrundlag

Retsgrundlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra f (EU 2016/679).


Indsamling og registrering af dine personlige oplysninger, når du foretager et køb hos OLIVERS

Når du lægger en ordre hos OLIVERS, eller når du f.eks. henvender dig til os i forbindelse med en tidligere eller eksisterende ordre – enten via olivers.dk eller i OLIVERS Kundecenter via mail, tlf. eller ved fremmøde i vores fysiske butik, indsamler vi de oplysninger, som du selv afgiver i forbindelse med din henvendelse. Dette kan bl.a. være dit navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr., betalingsmåde, oplysninger om hvilke produkter du køber eller returnerer, leveringsønsker, kundeklager – samt når du handler på olivers.dk din IP-adresse. 


Hvad er formålet med indsamling af dine personlige oplysninger, når du foretager et køb hos OLIVERS?

Formålet med indsamlingen og behandlingen af disse oplysninger er, at overholde vores aftale med dig, dvs. f.eks. at kunne levere de produkter, som du har bestilt hos os. Samtidig bruger vi oplysningerne til at kunne håndtere dine rettigheder som forbruger, f.eks. i forhold til returnering og reklamationer – samt at kunne sende dig den nødvendige ordre information og dokumentation vedr. din ordre.

Din e-mail bliver som en del af vores ordreopfølgning også brugt til at kontakt dig vedr. bedømmelse af vores service og vores produkter, f.eks. på TrustPilot m.fl. Vores retsgrundlag for at sende dig e-mails vedr. ordreopfølgning kan du se nedenfor.

Formålet med indsamling af dine personoplysninger er samtidig at kunne kontakte dig vedrørende nødvendig og relevant information omkring de produkter, du har bestilt hos os. Din IP-adresse indsamler vi i dokumentationsøjemed med henblik på evt. sager omkring svindel.

Sidst men ikke mindst er vi forpligtet til at registrere dine oplysninger, så vi kan overholde diverse lovkrav omkring bogføring, regnskab og lign.


Retsgrundlag

Retsgrundlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra b, c og f (EU 2016/679).


Indsamling og registrering af dine personlige oplysninger, når du kontakter OLIVERS foderrådgivning

Når du kontakter OLIVERS kunderådgivning, enten via kontaktformularer eller chat på vores hjemmeside eller facebook, herunder OLIVERS digitale foderrådgiver ”Oli-bot”, indsamler vi de oplysninger, som du selv afgiver i forbindelse med din henvendelse. Dette kan bl.a. være dit navn, tlf.nr., e-mail adresse samt oplysninger omkring din hund eller kat, som vi skal bruge til at rådgive dig.

Når du kontakter os vedr. kunderådgivning via vores kontaktformularer, chat eller digitale foderrådgiver vedr. foderrådgivning, giver du i den forbindelse dit samtykke til, at vi må kontakte dig via mail eller tlf. omkring den ønskede rådgivning.


Hvad er formålet med indsamling af dine personlige oplysninger, når du kontakter OLIVERS foderrådgivning?

Formålet med indsamlingen og behandlingen af disse oplysninger er, at vi kan kontakte dig for at levere den rådgivning, du har bedt om. Samtidig bruger vi oplysningerne til at kunne håndtere evt. videre henvendelser fra din side omkring ordrer eller yderligere spørgsmål til vores foderrådgivning.


Retsgrundlag

Retsgrundlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens art 6, stk. 1, litra b, c og f (EU 2016/679).


Indsamling og behandling af dine personoplysninger, når du siger ja tak til nyheder, tilbud og rådgivning

Hvad bruger vi din e-mail adresse til ?

Når du siger ja tak til at OLIVERS gerne må bruge din e-mail adresse til at kontakte dig med nyheder, tilbud og rådgivning fra OLIVERS, indsamler vi de oplysninger, du selv giver os i forbindelse med din registrering, dvs. f.eks. dit navn, din e-mailadresse samt evt. oplysninger om dine kæledyr.


Hvad giver du samtykke til?

Når du siger ja tak til e-mail, giver du os dit samtykke til, at vi må bruge din e-mail adresse til at kontakte dig med nyheder, tilbud og rådgivning via e-mail. Ligeledes giver du samtykke til, at vi må bruge din e-mail adresse til at målrette annoncer mod dig via sociale medier, som f.eks. facebook, instagram, messenger m.fl.


Når du interagerer med vores nyhedsbrev og sms'er og annoncer, registrerer vi ligeledes oplysninger omkring din brug af og adfærd omkring vores e-mail tilbud og nyheder – ligesom vi registrerer din adfærd omkring vores målrettede annoncering. Vi registrerer f.eks. om nyhedsbrevene åbnes, hvornår de åbnes, hvad du klikker på osv. Disse oplysninger bruger vi til at forbedre vores service, så vi i endnu højere grad kan målrette og tilpasse vores tilbud til dine interesser.


Hvordan trækker du dit samtykke tilbage?

Du kan til enhver tid framelde dig at blive kontaktet via e-mail ved at klikke på ”afmeld” linket i bunden af de e-mails, du modtager fra os. Du kan også altid administrere dine samtykker under ”Min konto” på vores hjemmeside (under fanen "Mine tilladelser" – f.eks. kan du godt sige ja tak til e-mails, men nej til at vi må bruge din e-mail til at målrette annoncer mod dig på facebook m.fl. Dette gøres her


Hvad bruger vi dit tlf.nr. til?

Når du siger ja tak til at OLIVERS gerne må bruge dit telefonnr. til at kontakte dig med nyheder, tilbud og rådgivning fra OLIVERS, indsamler vi de oplysninger, du selv giver os i forbindelse med din registrering, dvs. f.eks. dit navn, dit telefonnr. og/eller mobilnr. samt evt. oplysninger om dine kæledyr.


Hvad giver du samtykke til?

Når du siger ja tak til, at vi må kontakte dig på dit tlf.nr., giver du os dit samtykke til, at vi må bruge dit tlf.nr. til at kontakte dig med nyheder, tilbud og rådgivning via sms eller tlf. opkald.


Formålet med indsamling af oplysningerne er, så vi kan kontakte dig via tlf. eller sms med tilbud og rådgivning til dig – samt at gøre dette så personligt og relevant for dig som muligt.


Vi registrerer ligeledes oplysninger omkring din brug af og adfærd omkring vores sms tilbud og nyheder – ligesom vi registrerer evt. oplysninger, som du giver os i forbindelse med personlig tlf. rådgivning. Disse oplysninger bruger vi til at forbedre vores service, så vi i endnu højere grad kan målrette og tilpasse vores tilbud til dine behov.


Hvordan trækker du dit samtykke tilbage?

Du kan til enhver tid framelde dig at blive kontaktet via sms ved at klikke på ”afmeld” linket i bunden af de sms’er, du modtager fra os. Du kan også altid administrere dine samtykker under ”Min konto” på vores hjemmeside - under fanen "Mine tilladelser" – f.eks. kan du godt sige ja tak til sms, men nej til at vi ringer til dig. Dette gøres her


Retsgrundlag

Retsgrundlaget for vores indsamling/opbevaring/behandling af personoplysningerne er persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b og litra f.


Videregivelse af dine personoplysninger

Videregivelse af dine oplysninger som led i leveringsprocessen

Vi videregiver oplysninger om dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, bestillingsnummer samt evt. specifikke leveringsønsker til den transportør, som vil stå for leveringen af bestilte varer til dig. Såfremt at du har købt en ikke-lagerført vare, kan de samme oplysninger som videregives til vores transportører, videregives til enten producenten eller grosssten, og vedkommende vil i disse tilfælde stå for leverancen.


Vi samarbejder for øjeblikket med følgende transportfirmaer: Brink Transport, Post Nord, DAO, UPS, NTG og DSV. Hvem der står for levering af din pakke afhænger af, hvor du bor, hvilken type forsendelse, du modtager fra os mm.


Videregivelse af dine oplysninger til eksterne samarbejdspartnere og databehandlere

Vi overgiver i flere tilfælde dine oplysninger til eksterne databehandlere eller samarbejdspartnere, som behandler oplysninger på vores vegne. Det kan f.eks. være partnere som håndterer drift og hosting af vores it-systemer, hjemmeside, udsendelse af e-mail og sms samt målrettet markedsføring på eksterne platforme og websider, herunder retargeting, samt til din bedømmelse af vores virksomhed og vores produkter. 


De eksterne samarbejdspartnere er såkaldte databehandlere, hvilket indebærer at de er under vores instruks, og at de behandler oplysninger, som vi er dataansvarlige for. Ingen databehandlere må anvende de indsamlede oplysninger til andet formål end at opfylde aftalen med os, og databehandleren er naturligvis underlagt fortrolighed om disse. Der er indgået skriftlige databehandleraftaler på samtlige databehandlere, som sikrer at de lever op til de krav, der stilles til os og dem i persondatabeskyttelsesforordningen og øvrige lovgivning på området.


Videregivelse af dine oplysninger til databehandlere uden for EU/EØS

Enkelte af vores databehandlere er etableret i uden for EU/EØS. Dette er bl.a. Google Analytics v/Google LLC. og Facebook Inc., som er etableret i USA. Gennem databehandlernes certificering under EU-U.S. Privacy Shield, jf. databeskyttelsesforordningens art. 45, er de fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA, sikret. 


Du kan se Google LLC's certificering kan findes her


Du kan se Facebook Inc.'s certificering kan findes her


Når vi bruger databehandlere etableret uden for EU/EØS vil dette altid ske med sikring af gyldige overførselsgarantier.


Dine rettigheder

Retten til indsigt

Du er altid berettiget til at anmode os om udlevering af oplysninger, herunder hvilke oplysninger vi har registreret om dig, hvilke formål registeringen tjener, hvilke kategorier af personoplysninger og modtagere af oplysninger der evt. måtte være, samt oplysning om hvorfra oplysningerne stammer.


Du har ret til at få udleveret en kopi af de personoplysninger, som vi behandler om dig. Hvis du ønsker en kopi af dine personoplysninger, skal du sende en skriftlig anmodning til kundecenter@olivers.dk. Du vil blive bedt om at dokumentere, at du er den, du giver dig ud for at være.


Retten til berigtigelse

Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af os. Såfremt du bliver opmærksom på, at der er fejl i de oplysninger, som vi har registreret om dig, opfordres du til at rette skriftlig henvendelse til os, så oplysningerne kan blive korrigeret. Du vil blive bedt om at dokumentere, at du er den du giver dig ud for at være.


Retten til sletning

I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os, f.eks. hvis du tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har et andet retsgrundlag for at fortsætte behandlingen. I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendig, f.eks. for at vi kan overholde vores retlige forpligtelser, eller for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger. Du vil blive bedt om at dokumentere, at du er den du giver dig ud for at være.


Retten til at begrænse behandlingen til opbevaring

Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, f.eks. hvis du mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.


Retten til dataportabilitet

Du har i visse tilfælde ret til at få personoplysninger, som du selv har givet os, udleveret i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbar format og har ret til at overføre disse oplysninger til en anden dataansvarlig.


Retten til indsigelse

Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, med henblik på direkte markedsføring, herunder den profilering der foretages for at kunne målrette vores direkte markedsføring, da denne behandling foretages på grundlag af vores legitime interesser. Hvis du ikke ønsker, at vi bruger dine personoplysninger til direkte markedsføring og profilering, skal du slette dine cookies, som beskrevet i vores cookiepolitik.


Retten til at tilbagekalde samtykke

Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde et samtykke, du har givet os til en given behandling af personoplysninger, herunder til at kontakte dig med nyheder, tilbud og rådgiving på e-mail, facebook, tlf. eller sms. Du kan f.eks. selv administrere dine samtykker vedr. sidstnævnte på din kundeprofil.


Ønsker du at tilbagekalde samtykke til en anden behandling af dine data, bedes du rette skriftlig henvendelse til OLIVERS Kundecenter.


Retten til at klage

Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.
Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at skrive til den kundecenter@olivers.dk eller via telefon 43 64 13 64 alle hverdage mellem 10-16.


Sletning af personoplysninger

Oplysninger indsamlet i forbindelse med din brug af olivers.dk

Du kan læse mere under OLIVERS cookiepolitik omkring sletning af de oplysninger, som vi indsamler om din brug olivers.dk


Oplysninger indsamlet i forbindelse med dit køb hos OLIVERS

Oplysninger, som vi indsamler i forbindelse med et køb hos OLIVERS vil som udgangspunkt blive slettet som udgangspunkt 5 år fra din seneste aktivitet hos os. Dine oplysninger gemmes bl.a. i så lang tid, da det er nødvendigt for at vi kan overholde lovkrav omkring bogføring, regnskab og revision samt evt. retslige krav og tvister.


Når du kontakter OLIVERS foderrådgivning eller kundecenter

Oplysninger, som vi indsamler i forbindelse med en henvendelse til OLIVERS kundecenter i forbindelse med foderrådgivning eller anden kundeservice, slettes senest 2 år efter den seneste aktivitet – med mindre vi har anden retslig hjemmel til at beholde dine data (som f.eks. at du har foretaget et køb hos eller tilmeldt dig nyheder, tilbud og rådgivning på e-mail, sms eller andet).


Oplysninger indsamlet ved tilmelding til nyheder, tilbud og rådgivning

Oplysninger indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores nyheder, tilbud og rådgivning slettes senest 1 år efter, at du har tilbagetrukket dit samtykke til at vi må kontakte dig, eller senest 2 år den senest registrerede aktivitet, medmindre vi har et andet grundlag for behandling af oplysningerne, som f.eks. at du har indgået et kundeforhold med os.


Sikkerhed

Tekniske foranstaltninger

Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.


Medarbejdernes adgang til dine oplysninger

Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til disse.


Ændringer i vores persondatapolitik

Vi forbeholder os retten til at ændre i vores persondatapolitik. Du vil altid her på siden kunne se, hvornår vores persondatapolitik senest er opdateret.


Nuværende persondatapolitik er senest opdateret: 25.5.2018

 

OLIVERS Cookie-politik

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, f.eks. på et websted, ved næste besøg.
Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, f.eks. brugernavn til login på et website. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din computer.

Rent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes "session cookies" - de holder styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på netbutikken. "Session cookies" gemmes ikke på din computer, men forsvinder, når du lukker browseren. Den anden type cookie kaldes "permanent cookie", og den gemmes som en tekstfil på din computer i ca. en måned. En "permanent cookie" er med til, at vores server kan genkende din computer næste gang, du logger ind på vores website.

www.olivers.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer: I Internet Explorer slettes cookies under menuen "Funktioner" > "Internetindstillinger" > "Generelt" > "Browserdata/Slet cookies".

Du kan læse mere om Cookies på www.olivers.dk her - læs mere om cookies 


Betingelser og vilkår for Club OLIVERS medlemskab

Som medlem af Club OLIVERS får du mulighed for at købe med op til 50% rabat på olivers.dk og en fast rabat på 30% på alt foder, godbidder, kosttilskud og loppemidler. Dette mod en fast månedlig betaling på kr. 79. Efter tilmelding til Club OLIVERS trækkes beløbet automatisk hver måned via et tilknyttet betalingskort. Ved tilmelding til Club OLIVERS er der ingen binding, og du kan til enhver tid opsige dit medlemskab. Du kan altid tilmelde dig Club OLIVERS igen. Som medlem af Club OLIVERS får du altid fri fragt på alt OLIVERS tørfoder leveret til Danmark (undtaget prøveposer). Ved køb af alle andre varer, leverer vi fragtfrit ved køb over 399 kr. Ved køb under 399 kr. opkræves et fragtgebyr på 29 kr. Din Club OLIVERS medlemsrabat kan ikke kombineres med andre tilbud og rabatter, herunder rabatkoder, fler-stk.rabatter samt medlemsrabatter for OLIVERS samarbejdspartnere og lign. Du vil dog altid opnå den højeste rabatsats.

1 måneds gratis medlemskab
Tilbuddet omhandlende 1 måneds gratis medlemskab, gælder ikke for eksisterende eller tidligere club medlemmer.


Aldersgrænse og betalingsvilkår
Du skal være fyldt 18 år for at blive medlem af Club OLIVERS. Påbegyndelse af dit Club OLIVERS medlemskab finder sted ved tilkøb af dette på www.olivers.dk. Herefter opkræves en månedlig betaling på det betalingskort du har angivet ved købet. Du kan læse mere om betalingsformer og muligheder i vores handelsbetingelser
Vi forbeholder os retten til at ændre faktureringstidspunktet, hvis betalingen via dit betalingskort ikke er blevet afregnet. Såfremt medlemskabet begyndte på en dato, der ikke eksisterer i den efterfølgende måned, vil du blive faktureret via dit betalingskort på en dato i den relevante måned, som vi anser for passende. Hvis du eksempelvis påbegynder dit Club OLIVERS medlemskab d. 31. januar, vil din næste betalingsdato sandsynligvis være den 28. februar, og du vil blive faktureret via dit betalingskort på den dato. Henvendelser knyttet til betaling, skal rettes til OLIVERS kundeservice på telefon, e-mail.

Kortindehavers ansvars- og hæftelsesforhold
Tilmelding til Club OLIVERS er bindende fra det øjeblik du bestiller et produkt til medlemspris, eller senest når din 14 dages fortrydelsesret er udløbet. Kortindehaver er forpligtet til at betale det fulde beløb for det/de valgte produkter. Efter indmeldelse vil dit Club OLIVERS medlemskab automatisk blive fornyet hver måned indtil opsigelse.

Begrænsninger i brug af Club OLIVERS medlemskab
Dit Club OLIVERS medlemskab er personligt og må alene bruges af privatpersoner til egne, private formål og køb til egen husstand. Det er ikke tilladt at benytte Club OLIVERS medlemskab til kommercielle formål eller i offentlige sammenhænge.

Opsigelse af Club OLIVERS medlemskab
Ved tilmelding til Club OLIVERS er der ingen binding, og du kan til enhver tid opsige dit medlemskab. Du opsiger dit Club OLIVERS medlemsskab under ”Min konto . Ved opsigelse af dit medlemskab modtager du en bekræftelse per e-mail. Modtager du ikke en bekræftelse på opsigelse af dit medlemskab, kan du ikke anse dit medlemskab som opsagt og bedes kontakte kundeservice. Ved opsigelse af dit Club OLIVERS medlemskab, stopper den automatiske fornyelse. Din adgang til medlemspriser ophører fra udgangen af den måned, hvor du opsiger dit medlemskab. Hvis du på et senere tidspunkt ønsker at genoptage dit Club OLIVERS medlemskab, vil du blive trukket for én måneds betaling inden du kan få adgang til at købe til medlemspris. Under ”Min konto” kan du se kommende betalinger og en betalingsoversigt. Du er naturligvis altid velkommen til at tilmelde dig Club OLIVERS igen.

Ændring af vilkår
OLIVERS forbeholder sig retten til med forudgående varsel at ændre vilkårene til denne aftale eller indføre nye regler, vilkår eller betingelser for brug af dit Club OLIVERS medlemskab. Du vil blive informeret herom via den e-mailadresse, som du har oplyst ved tilmelding, og på olivers.dk. Ved uvæsentlige ændringer informeres du herom alene på olivers.dk. Ændringer som skyldes forhold uden for OLIVERS kontrol, herunder ændring af tredjemands rettigheder eller lignende, vil kunne blive gennemført så hurtigt det kræves og med forkortet varsel. Fortsat brug af dit Club OLIVERS medlemskab efter vilkårsændringer vil blive set som accept af de ændrede vilkår fra din side.

Fortrydelsesret
Du har en fortrydelsesret på 14 dage på tilmelding til Club OLIVERS. Fortrydelsesretten bortfalder dog, når dit medlemskab tages i brug. Du tager dit Club OLIVERS medlemskab i brug, når du gennemfører et køb til medlemspris. Læs mere om returret i vores handelsbetingelser.

Returret
Som Club OLIVERS medlem har du 14 dages returret på varer købt til medlemspris. Se betingelser for din returret i vores handelsbetingelser.

Misbrug af medlemskab
OLIVERS forbeholder sig retten til at lukke adgangen til dit OLIVERS medlemskab samt annullere evt. åbne ordrer, der er i strid med de gældende medlemsbetingelser og vilkår, såfremt der findes grund til at tro, at dit Club OLIVERS medlemskab overforbruges eller misbruges.