Handelsbetingelser

Nedenstående handels- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra OLIVERS Petfood.

Handelsbetingelserne gælder i alle tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og OLIVERS Petfood.
 

Bestilling
Du kan udelukkende bestille varer fra OLIVERS via vores website www.olivers.dk.

Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte vores Kundecenter

Alle priser, der er oplyst på siden, er inkl. moms og andre afgifter. De oplyste priser er dagspriser.
 

Sådan foretager du et køb på www.olivers.dk
For at gennemføre et køb på www.olivers.dk skal du igennem følgende 5 trin:

  1. Find de de varer, som du ønsker at bestille, og læg dem i indkøbskurven - ved at klikke på "læg i kurv" ikonet. Gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine personlige oplysninger
  3. Vælg forsendelses- og betalingsmetode
  4. Læs og godkend OLIVERS handelsbetingelser
  5. Tjek at alle indtastede oplysninger er korrekte, og godkend derefter købet


Betaling

www.olivers.dk kan du betale med følgende betalingsformer:


1. Kreditkort
Du kan betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard/Eurocard, Maestro og AMEX. Når du betaler med kort, hæver vi først beløbet på din konto, når dine varer afsendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.


Reservationer

Vigtigt for VISA Electron- og MasterCard-brugere: Når du betaler med disse kort, reserverer din bank pengene til os, indtil vi fakturerer dig og dermed hæver pengene. Denne reservation forsvinder af sig selv efter cirka 30 dage, hvis din ordre af en eller anden grund ikke bliver faktureret. Bemærk, at det ikke er OLIVER’S Petfood, der laver reservationen, og at reservationen kun findes i din bank. Vi kan hjælpe dig med at ophæve reservationen, hvis ikke din bank kan være behjælpelig, men det er den manuel proces, der kan tage tid.


2. Betaling via bankoverførsel

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.olivers.dk


Fragt

Alt tørfoder leveres fragtfrit - prøveposer undtaget. For øvrige varer leverer vi fragtfrit ved et samlet køb over 399 kr.
Ved samlet køb under 399 kr. koster fragt 39 kr.

 

Levering

Levering af varer fra OLIVERS Petfood anses for udført, når du som kunde har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med Brink Transport.

Ved bestilling mandag-fredag vil leveringstiden typtisk være 1-2 dage. Ved bestilling lørdag/søndag afsendes mandag.
Undtaget palleordrer, hvor længere leveringstid kan forekomme (2-3 arbejdsdage). Vær også opmærksom på, at der kan være forlænget leveringstid til ikke brofaste øer (3-4 arbejdsdage).


Fortrydelsesret
OLIVERS Petfood yder 14 dages fuld returret fra det tidspunkt, hvor varen modtages.

Hvis du vælger at returnere dine varer, skal de være i samme stand og mængde som ved modtagelsen - og gerne ledsaget af en kopi af fakturaen for købet.

Du kan fortryde dit køb på følgende måder:

1) At nægte at modtage varen
2) At returnere varen til OLIVERS Petfood på Herstedvang 10, 2620 Albertslund via post eller ved selv at aflevere den til os på adressen. 

Fragtudgiften ved at returnere varen til OLIVERS Petfood påhviler i alle tilfælde dig som forbruger.

Såfremt de returnerede varer opfylder ovenstående krav, vil du inden 14 dage modtage en anvisning på dit tilgodehavende.

UDVIDET RETURRET på tilbehør i December - vi bytter varer købt i december helt frem til 15. januar uanset, hvornår i december du har købt dem.
Gælder kun tilbehør og kun i december, sålænge de øvrige betingelser for returvarer i øvrigt er opfyldt. 

 

Priser
Alle priser, der oplyses på www.olivers.dk er inklusive moms og afgifter. Alle priser er dagspriser. 
  

Smagsgaranti hos Olivers

OLIVERS giver smagsgaranti. Det betyder, at du kan få pengene tilbage, hvis din hund eller kat ikke kan lide eller trives med foderet.

For at gøre brug af vores smagsgaranti:

  • Skal du blot kontakte OLIVERS Kundecenter på tlf. 43 64 13 64 - så afhenter vi foderet uden omkostninger for dig. 
  • Smagsgaranti skal reklameres højst 1 måned fra modtagelse af foderet, og det er en forudsætning, at du returnerer foderet i originalemballagen.
  • At der er minimum 75 procent af foderet tilbage i posen.
 

Reklamationsret
Når du handler på www.olivers.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på følgende adresse:
OLIVERS Petfood
Herstedvang 10 
2620 Albertslund

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i ubrudt emballage, og husk ligeledes at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Aftaleindgåelse
Alle personer over 18 år kan indgå aftaler med OLIVERS Petfood. Aftaler med OLIVERS Petfood indgås på dansk. Når du handler på www.olivers.dk, gælder dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb. Som forbruger er du derfor beskyttet af den gældende lovgivning på området, dvs. primært Købeloven og Forbrugeraftaleloven. OLIVERS Petfood gemmer ikke en egentlig kopi af aftalen mellem dig og OLIVERS Petfood men foretager alene en teknisk lagring af aftalens indhold.
 

Abonnement
Det er muligt at vælge en abonnementsløsning på et stort udvalg af foderprodukter på vores website. Ved dette opnår du en besparelse på 10% i forhold til normalprisen på alle varer, der leveres med din abonnementsordre.
Vi sender dig en bekræftelse på mail, når du har valgt abonnement på de ønskede varer.
Ugen før din levering sender vi en påmindelse på e-mail, så du er forberedt på leveringen. Her kan du også nå at tilføje ekstra varer.

Det er nemt at holde pause, fremrykke eller opsige dit abonnement. Du logger bare ind på vores hjemmeside og foretager de ønskede ændringer.
Du skal senest lave dine ændringer 2 hverdage før ekspeditionsdagen af din næste ordre.

Har du spørgsmål til dit abonnement, er du altid velkommen til at kontakte OLIVERS Kundecenter


Betaling ved abonnement

Tegner du abonnement hos OLIVERS, kan du kun betale med kreditkort. Bruger du VISA Electron, er det en betingelse, at kortet er godkendt til både e-commerce og tilbagevendende betalinger for at kunne tilmelde det en abonnementsordning. Du kan tjekke med din bank, om dit VISA Electron kan anvendes.

Ved tilmelding til kortbetaling, abonnement, skal du indtaste kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre på det betalingskort, du ønsker at benytte. Du giver OLIVERS Petfood tilladelse til at gemme betalingskortoplysningerne, via Pensio A/S, og accepterer at der er tale om en tilbagevendende betaling.

Vi hæver beløbet, når den enkelte abonnementslevering afsendes fra os. I tilfælde af afmeldelse, ved ferie og andet, hæves der naturligvis ikke på kortet. Afmelding af en abonnementslevering skal ske senest to hverdage, før ekspeditionsdagen - dvs. den dag hvor vi afsender dine varer.

Det påhviler dig som kunde at sikre, at kortet er gyldigt og ajourført. Får du nyt kort, skal du huske at opdatere kortoplysningerne på din konto hos Oliver´s. Når du vil ændre dine kortoplysninger bliver dit aktuelle abonnement slettet og et nyt oprettet, som du skal godkende med de nye kortoplysninger.

Såfremt OLIVERS Petfood ikke kan gennemføre en betaling ud fra de angivne kortoplysninger, vil abonnementet blive sat i bero, og du vil modtage en notifikation pr. mail. Abonnementet genoptages, når en opdatering af kortoplysningerne har fundet sted. Dette gælder uanset årsagen til at betalingen ikke kunne gennemføres.
 

Persondatapolitik


Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, f.eks. på et websted, ved næste besøg.
Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, f.eks. brugernavn til login på et website. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din computer.

Rent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes "session cookies" - de holder styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på netbutikken. "Session cookies" gemmes ikke på din computer, men forsvinder, når du lukker browseren. Den anden type cookie kaldes "permanent cookie", og den gemmes som en tekstfil på din computer i ca. en måned. En "permanent cookie" er med til, at vores server kan genkende din computer næste gang, du logger ind på vores website.

www.olivers.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer: I Internet Explorer slettes cookies under menuen "Funktioner" > "Internetindstillinger" > "Generelt" > "Browserdata/Slet cookies".

Du kan læse mere om Cookies på www.olivers.dk her - læs mere om cookies


Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en online aftale med www.olivers.dk, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

       Navn

       Adresse

       Telefonnummer

       E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos OLIVERS Petfood og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren for OLIVERS Petfood har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.olivers.dk er virksomhedens CEO. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.olivers.dk videregives ikke til tredjemand - undtaget TrustPilot - og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos OLIVERS Petfood har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til OLIVERS Petfood via e-mail kundecenter@olivers.dk
 

Betingelser og vilkår for Club OLIVERS medlemskab
Som medlem af Club OLIVERS får du mulighed for at købe med op til 40% rabat på hele vores sortiment* (*30%rabat på foder, godbidder, kosttilskud og loppemidler. Få 50% på tilbehør (undtaget Proline transportbure - her får du 30%) mod en fast månedlig betaling på kr. 79. Efter tilmelding til Club OLIVERS trækkes beløbet automatisk hver måned via et tilknyttet betalingskort. Ved tilmelding til Club OLIVERS er der ingen binding, og du kan til enhver tid opsige dit medlemskab. Du kan altid tilmelde dig Club OLIVERS igen. Som medlem af Club OLIVERS får du altid fri fragt på alt foder leveret til Danmark. Din Club OLIVERS medlemsrabat kan ikke kombineres med andre tilbud og rabatter, herunder rabatkoder, fler-stk.rabatter samt medlemsrabatter for OLIVERS samarbejdspartnere og lign. Du vil dog altid opnå den højeste rabatsats.

Aldersgrænse og betalingsvilkår
Du skal være fyldt 18 år for at blive medlem af Club OLIVERS. Påbegyndelse af dit Club OLIVERS medlemskab finder sted ved tilkøb af dette på www.olivers.dk. Herefter opkræves en månedlig betaling på det betalingskort du har angivet ved købet. Du kan læse mere om betalingsformer og muligheder i vores handelsbetingelser
Vi forbeholder os retten til at ændre faktureringstidspunktet, hvis betalingen via dit betalingskort ikke er blevet afregnet. Såfremt medlemskabet begyndte på en dato, der ikke eksisterer i den efterfølgende måned, vil du blive faktureret via dit betalingskort på en dato i den relevante måned, som vi anser for passende. Hvis du eksempelvis påbegynder dit Club OLIVERS medlemskab d. 31. januar, vil din næste betalingsdato sandsynligvis være den 28. februar, og du vil blive faktureret via dit betalingskort på den dato. Henvendelser knyttet til betaling, skal rettes til OLIVERS kundeservice på telefon, e-mail.

Kortindehavers ansvars- og hæftelsesforhold
Tilmelding til Club OLIVERS er bindende fra det øjeblik du bestiller et produkt til medlemspris, eller senest når din 14 dages fortrydelsesret er udløbet. Kortindehaver er forpligtet til at betale det fulde beløb for det/de valgte produkter. Efter indmeldelse vil dit Club OLIVERS medlemskab automatisk blive fornyet hver måned indtil opsigelse.

Begrænsninger i brug af Club OLIVERS medlemskab
Dit Club OLIVERS medlemskab er personligt og må alene bruges af privatpersoner til egne, private formål og køb til egen husstand. Det er ikke tilladt at benytte Club OLIVERS medlemskab til kommercielle formål eller i offentlige sammenhænge.

Opsigelse af Club OLIVERS medlemskab
Ved tilmelding til Club OLIVERS er der ingen binding, og du kan til enhver tid opsige dit medlemskab. Du opsiger dit Club OLIVERS medlemsskab under ”Min konto . Ved opsigelse af dit medlemskab modtager du en bekræftelse per e-mail. Modtager du ikke en bekræftelse på opsigelse af dit medlemskab, kan du ikke anse dit medlemskab som opsagt og bedes kontakte kundeservice. Ved opsigelse af dit Club OLIVERS medlemskab, stopper den automatiske fornyelse. Din adgang til medlemspriser ophører fra det øjeblik, du opsiger dit medlemskab. Hvis du på et senere tidspunkt ønsker at genoptage dit Club OLIVERS medlemskab, vil du blive trukket for én måneds betaling inden du kan få adgang til at købe til medlemspris. Under ”Min konto” kan du se kommende betalinger og en betalingsoversigt. Du er naturligvis altid velkommen til at tilmelde dig Club OLIVERS igen.

Ændring af vilkår
OLIVERS forbeholder sig retten til med forudgående varsel at ændre vilkårene til denne aftale eller indføre nye regler, vilkår eller betingelser for brug af dit Club OLIVERS medlemskab. Du vil blive informeret herom via den e-mailadresse, som du har oplyst ved tilmelding, og på olivers.dk. Ved uvæsentlige ændringer informeres du herom alene på olivers.dk. Ændringer som skyldes forhold uden for OLIVERS kontrol, herunder ændring af tredjemands rettigheder eller lignende, vil kunne blive gennemført så hurtigt det kræves og med forkortet varsel. Fortsat brug af dit Club OLIVERS medlemskab efter vilkårsændringer vil blive set som accept af de ændrede vilkår fra din side.

Fortrydelsesret
Du har en fortrydelsesret på 14 dage på tilmelding til Club OLIVERS. Fortrydelsesretten bortfalder dog, når dit medlemskab tages i brug. Du tager dit Club OLIVERS medlemskab i brug, når du gennemfører et køb til medlemspris. Læs mere om returret i vores handelsbetingelser.

Returret
Som Club OLIVERS medlem har du 14 dages returret på varer købt til medlemspris. Se betingelser for din returret i vores handelsbetingelser.

Misbrug af medlemskab
OLIVERS forbeholder sig retten til at lukke adgangen til dit OLIVERS medlemskab samt annullere evt. åbne ordrer, der er i strid med de gældende medlemsbetingelser og vilkår, såfremt der findes grund til at tro, at dit Club OLIVERS medlemskab overforbruges eller misbruges.