Spørgsmål & Svar

Kundeservice & levering

Hvordan bestiller jeg mine varer?
Du kan bestille her på web-shoppen eller ringe til vores kundecenter på tlf. 43 64 13 64. Du er også velkommen til at komme forbi os på Herstedvang 10, 2620 Albertslund.

Har du spørgsmål til vores website, eller hvordan du gennemfører din bestilling? Er der noget, der ikke virker - eller er du bare ikke helt tryg ved selv at gennemføre handlen? Vores søde og rare kundeservicemedarbejdere hjælper dig gerne med at gennemføre ordren på vores website.


Hvor lang leveringstid har OLIVERS?
Hvis du har bestilt din vare inden 11.30 på en hverdag pakker og afsender vi den samme dag - herefter tager levering typisk 1-2 hverdage.
Kunder på Bornholm og øvrige ikke-brofaste øer skal dog regne med længere leveringstid, typisk 3-5 hverdage.

Kan jeg følge med i hvor langt min vare er nået?
Ja, når varen er afsendt fra OLIVERS, modtager du en mail om at din pakke er på vej - i denne mail er der et link til "Track & trace", hvor du kan følge med i hvor langt din pakke er nået. 


Hvad koster levering hos OLIVERS?
Køber du for over 399 kr. leverer vi gratis. Ved køb herunder, koster levering 29 kr.

Er du medlem af ClubOLIVERS, leverer vi gratis, når du køber OLIVERS tørfoder (undtaget prøveposer). Bestiller du ikke OLIVERS foder, koster levering 29 kr. ved alle ordrer under 399 kr. Ved ordrer over 399 kr. leverer vi gratis.


I hvilket tidsrum har OLIVERS Kundecenter åbent?
Vores søde kundeservicemedarbejdere sidder klar til at hjælpe dig i vores Kundecenter alle hverdage fra kl. 10:00-16:00 på tlf. 43 64 13 64 


Hvem kan handle hos OLIVERS?
Alle personer over 18 år kan handle hos OLIVERS.


Skal vi være hjemme når pakken leveres?
Nej, det er ikke nødvendigt. Hvis du ikke er hjemme stilles din bestilling i carporten, garagen eller lign. Vælg dit foretrukne leveringssted fra listen på bestillingssiden, så gør vi hvad vi kan for at stille den der, hvor du har ønsket.

Du hæfter først for pakken, når du selv fysisk har modtaget den.


Hvad gør jeg, hvis jeg har fortrudt mit køb?
Du har 14 dages fortrydelsesret. Du skal blot returnere pakken til i samme stand som du modtog den. Du kan sende den med post eller aflevere den til os på vores adresse.

I begge tilfæle skal du returnere den til adressen: OLIVERS Petfood, Herstedvang 10, 2620 Albertslund.
Når vi har tjekket, at varen ikke er beskadiget, vil du få pengene sat ind på dit kort. Læs evt. mere i vores handelsbetingelser. 


Hvordan anvender jeg min rabatkode?
Læg dine varer i kurven, gå til bestilling og indtast din kode i feltet ”rabatkode”. Til sidst skal du trykke ”Anvend” for at aktivere koden på dit køb. 


Hvordan anvender jeg penge, der er indsat på min kundekonto?
1. Du skal være logget ind på din profil på olivers.dk for at bruge penge på din konto.
2. Læg dine varer i kurven, gå til bestilling – her kan du i feltet "Benyt dine bonuskroner" se, hvor mange penge du har på din konto.
3. Indtast det af beløbet, som du ønsker at anvende, i det tomme felt.
4. Til sidst skal du trykke "Benyt" for at aktivere beløbet på din ordre.


Hvordan afmelder jeg e-mails fra OLIVERS?
Nederst i alle nyhedsbreve fra OLIVERS finder du et link, der hedder ”afmeld”. Klik på det for at afmelde mails fra OLIVERS.
 

Hvordan melder jeg mig ud af ClubOLIVERS?
Du skal være logget ind på din profil på olivers.dk. Under ”Min konto” under menupunktet ”Mit ClubOLIVERS medlemskab” kan du afmelde dit ClubOLIVERS medlemskab.

 

Er der mulighed for at få foder leveret automatisk - f.eks. 1 gang per måned? 
Ja, vi har en abonnementsordning - vi leverer i et interval som du selv vælger. Samtid sparer du 10% på alle abonnementsordninger.

Med vores abonnement er du fri for at tænke på at genbestille, men har naturligvis friheden til at afbestille eller justere din ordre.

Vælg "Løbende levering" under de ønskede produkter, og sæt leveringen til det interval, der passer til din hund eller kat. www.olivers.dk/abonnement


Hvordan laver jeg ændringer til mit abonnement eller tilføjer varer til min kommende ordre?
Du skal være logget ind på din profil på olivers.dk. Under ”Min konto” under menupunktet ”Mine abonnementer” kan du foretage ændringer til dit abonnement og tilføje varer til kommende leveringer.

 

Smagsgaranti

Kan jeg få pengene tilbage, hvis min hund eller kat ikke kan lide foderet?
 
Ja, vi giver smagsgaranti på alt OLIVERS tørfoder - så falder OLIVERS ikke i dit dyrs smag giver vi dig det fulde beløb tilbage - og afhenter posen uden omkostning for dig.
For at du kan gøre brug af vores smagsgaranti, skal følgende betingelser være opfyldt: 

1. Du skal kontakte Olivers Kundecenter inden for 30 dage efter produktet er købt
2. Der skal være minimum 75% af posens indhold tilbage
3. Posen skal returneres i original emballage


Hvor kan jeg finde information omkring OLIVERS produkter? 

Du kan læse mere om vores produkter i OLIVERS online shop


Hvem foretager kvalitetskontrol af OLIVERS foder?

Afhængigt af hvad der skal kontrolleres bliver vores producent kontrolleret af Natur erhvervsstyrelsen (Fødevarestyrelsen og Plantedirektoratet), Akrediterede laboratorier, Auditeringer efter IFS og BRC standarder. Desuden har vores producent et egenkontrolprogram som bliver kontrolleret af offentlige myndigheder.


Er OLIVERS foder 100% GMO frit? 
Det er meget risikabelt at reklamere med at produkter er 100% GMO frie. Det skyldes, at der simpelthen ikke må være spor af det mindste GMO kim, og det kan være vanskeligt at sikre 100%. Vi beder om GMO frie produkter i vores opskrifter, men af risiko for at et modificeret kim er havnet i vores gryder, så kalder vi ikke vores ingredienser for 100% GMO fri. 


Testes OLIVERS ved dyreforsøg? 

Nej – OLIVERS bliver ikke testet ved dyreforsøg! 


Hvorfor ser OLIVERS deklarationer forskellige ud?

Der findes to forskellige lovpligtige måder at deklarere på. Hvis man vælger den, der hedder ”kategori-deklaration”, så skal dele fra dyr (der ikke er rent fedt) deklareres som kød- og animalske biprodukter. Denne deklarationsform har vi kun anvendt på vores prøveposer af pladshensyn. Prøveposerne er nemlig så små, at der ikke er plads til den anden deklarationsform, som vi anvender på foderposerne og på webben. 

I OLIVERS foder dækker ”Kød og animalske biprodukter” over kød fra dyr, der er godkendt til human føde før de slagtes. Det ferske kyllingekød består af det kød (uden knogler), der er tilbage efter de let tilgængelige stykker kød er fjernet, men det kan også være partier af store kødstykker, der er i overskud efter slagtning. Hos Oliver’s dækker ”Kød og animalske biprodukter” IKKE over eksempelvis dun og fjer, der ikke hører hjemme i vores foder.  Er der rester af næb, kløer og fjer i det ferske kød, som bruges i OLIVERS foder? Nej – det er der ikke. Skulle man støde på et enkelt dun i vores foder, så kan det være et dun, der simpelthen har siddet i skindet på en kylling – ligesom man ind imellem selv oplever det, når man køber en hel kylling i et supermarked.


Er der korn i OLIVERS foderprodukter?

Vi ved, at mange allergier er relateret til foderet og ofte fra indholdet af hvede, byg, soja og ris. Derfor har vi fravalgt disse kornsorter i alle vores foderprodukter.

OLIVERS GRAIN FREE serie er helt kornfri, men i alle andre produkter har vi tilsat havre, der har en rigtig god effekt på fordøjelsen og samtidig er med til at give en god mæthedsfornemmelse. 


Hvor kommer råvarerne i OLIVERS foder fra?  

Vores råvarer er altid i den bedste kvalitet og for at sikre dette, leveres enkelte ingredienser fra forskellige steder helt afhængigt af årstidernes skiften og tilgængelig.

Primært europæiske råvarer
OLIVERS går meget op i råvarernes kvalitet og sporbarhed - af samme årsag bruger vi primært europæiske råvarer i vores foderprodukter, da vi her har nemmere ved at spore råvarernes oprindelse og kvalitet - og derved kan garantere en høj råvarekvalitet i vores produkter.


Hvorfor kan OLIVERS foder skifte farve fra gang til gang?

Råvarer kan falde meget forskelligt ud afhængigt af årstidernes skifte, vejrforhold, jordbundsforhold, variationer i fødetilgængelighed, foder og meget mere. OLIVERS foder ikke indeholder kunstige farvestoffer, så er vi helt afhængige af råvarerne, der derfor bestemmer foderets endelige farve. Og den vil variere helt naturligt over året. 


Hvad er det der stikker ud af OLIVERS foderpiller?

Vi har valgt en relativ grov forarbejdning af vores foder for at sikre den bedst mulige effekt på fordøjelsen. Plantefibre ses ind imellem ses som nogle hvidlige ”tråde”, der stikker let ud. De kan fejlagtigt forveksles med fjer, der IKKE er tilsat i OLIVERS foder.  


Hvor kommer kyllingerne fra i OLIVERS fjerkræ-produkter?

De kyllinger, der bruges i OLIVERS foderprodukter er alle godkendte til humanføde før slagtning. Det ferske kyllingekød består af det kød (uden knogler), der er tilbage efter de let tilgængelige stykker kød er fjernet, men det kan også være partier af store kødstykker, der er i overskud efter slagtning. Kødet er friskt og har naturligvis ikke overskredet almindelige udløbsdatoer.


Er der æg fra burhøns i OLIVERS foder? 
Nej, OLIVERS bruger IKKE æg fra burhøns i vores foder - vi ønsker ikke at støtte op omkring hold af burhøns.

 

Betalingsinformation

Hvordan kan jeg betale på www.olivers.dk?
Vi modtager forskellige kreditkort hos OLIVERS samt bankoverførsel - du kan se aktuelle betalingsmuligheder under vores handelsbetingelser.


Nykredit
Reg nr.: 8117
Kontonr.:0003433387

Husk altid at oplyse dit kundenummer på overførslen, så vi kan se at pengene kommer fra dig.

 

Betaling i vores fysiske butik/showroom

Vi tager desværre ikke imod kontanter, men derimod mobilepay og kreditkort.

 

Hvad er "Verified by Visa"?
Når du handler med Visa eller MasterCard i vores shop, kan du blive bedt om at oprette en Verified by Visa kode. "Verified by Visa" er sammen med "MasterCard Secure Code" en ny fælles sikkerhedsstandard for internationale betalingskort på nettet, som er udarbejdet af de internationale kortselskaber Visa og MasterCard.
Læs mere hos VISA
Læs mere hos PBS